Em vull vendre el negoci!

He decidit vendre el meu negoci per jubilació, per discussions amb els socis, per que és un bon moment… poden haver-hi moltes raons que portin a la sortida d’un soci de la seva companyia. I moltes vegades aquest empresari no coneix el valor intrínsec del seu negoci.

Com valorar la meva empresa? Quant val el meu negoci? És essencial que la valoració d’una empresa es faci a valor de mercat. Per fer-ho, el consultor analista ha de realitzar una projecció a perpetuïtat del pla de negoci de l’empresa, realitzant projeccions de compte de resultats, balanç, CAPEX (inversions) així com de totes aquelles variables que permetin elaborar un model de previsió de resultats futurs els mes fiable possible. Amb el nostre equip d’economistes et podem ajudar a fer aquest anàlisi i determinar el seu valor, per a que et serveixi de base en el procés de recerca d’inversor, o venda a un altre soci de la pròpia companyia.

Per a què valorar una empresa?

Alguns dels casos en els quals pots necessitar fer una valoració:

  • Si vols vendre la companyia, buscar un soci, ampliar capital, buscar un inversor, fusionar-te, etc. Amb això, et facilitarà l’elaboració d’arguments i contra-objeccions que reforcin la teva negociació sobre el preu.
  • Taxació de societats en processos de reestructuracions operatives, si pretenem vendre una part de l’empresa o simplement abandonar un producte o negoci.
  • Per a quantificar actius intangibles i fons de comerç en possibles transaccions amb accionistes i inversors.
  • Valoració de negocis per disputes d’herències familiars, o a l’hora de preparar les disposicions testamentàries.

Com m’ajuda una valoració independent?

Valorar una empresa és un procés molt laboriós que exigeix considerar totes les variables generadores de valor. Cal conèixer molt bé el negoci i entendre la seva capacitat per a generar fluxos de caixa futurs. A ValoraPatrimoni, per a la valoració d’empreses, utilitzem la mateixa metodologia per a valorar que utilitzen les grans multinacionals, però fent-la accessible a les petites i mitjanes empreses. Aquesta metodologia de taxació d’empreses permet argumentar la valoració i donar la seguretat a l’empresari que la seva empresa val el que diem. És un informe del valor del negoci de la qual pot ser defensat davant tercers de manera indiscutible.

El que vols és…

…vendre el meu negoci

Vendre una empresa és probablement la decisió més important que l’empresari haurà d’afrontar, ja que la venda suposarà capitalitzar tot el valor generat al llarg de la seva vida. El nostre objectiu és calcular el valor real de l’empresa com a primera etapa. El valor és el resultat d’una complexa anàlisi que depèn de la subjectivitat de qui el realitza, mentre que el preu és un fet real, és el que les coses costen i no el que valen. Un sòlid model de valoració és essencial per a aconseguir l’èxit en la venda de societats.

… comprar/invertir en una empresa

Tant la compra d’una empresa com la inversió en una empresa ja existent, són decisions que exigeixen una anàlisi molt rigorosa de la situació en què es troba la companyia a invertir, donat l’esforç que cal dur a terme per a realitzar la inversió, així com el risc que es pot arribar a assumir de no complir-se les expectatives creades. En aquest cas, ValoraPatrimoni, t’ajuda a verificar aquestes expectatives de futur a nivell de negoci. 

Parlem-ne!

Posa’t en contacte amb nosaltres i mirem conjuntament com podem ajudar-te.

Menú
caCA